zondag 1 januari 2012

Nieuwjaar: Ecuadorian style!!!!!

Hallo iedereen,

Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar gewenst. Na een korte maar heel duegddoende vakantie in Belgiƫ ben ik terug in Ecuador. De reis is goed verlopen. Ik werd al direct verwelkomd met een goede regenvlaag en warmte. (Het is hier nu regenseizoen, dus nog warmer en af en toe regen, wat het serieus vochtig maakt).

Ik wou hier zijn voor het nieuwe jaar omdat mij werd verteld dat dat hier wel leuk was. Ik kreeg te horen dat ze hier een soort papiermachee poppen maken die ze dan om middernacht verbranden. Martha heeft me meegenomen naar een straat waar ze deze poppen massaal verkopen. Dat was een heel mooi gezicht al die kleurrijke poppen. Er waren hele grote en ook hele kleintjes. Echt heel erg leuk om te zien.




Zoals jullie kunnen zien is de smurfen film hier heel goed bevallen. :p ze zijn er allemaal crazy van. dit zijn dus de poppen die ze verbranden om middernacht. Abraham had geen tijd gehad om er nog een te kopen of te maken. Dus hebben we op het laatste moment nog iets ineen geflanst. Het is een manneke pis geworden :p





Tijdens het maken van de pop, kwam ik erachter dat het eigenlijk de bedoeling is om je op je best te kleden, om om mideernacht de buren gelukkig nieuwjaar te wensen. heb ik dus maar mijn mooiste kleren aangetrokken. Ondertussen waren ook de zus van martha en haar zoon toegekomen. Ik kreeg al serieuze honger maar blijkbaar is het de gewoonte om pas laat te eten. Zo tussen 11 en 12. Eigenlijk een 4de maaltijd. Martha had kalkoen gemaakt en enkele typische gerechten. Het een al wat lekkerder dan het andere. Om 12 zijn we dan naar buiten gegaan. Om begroet te worden door de gehele straat, veel vuurwerk en natuurlijk de poppen die klaarstonden om verbrand te worden.

                                  

Zoals ge kunt zien heel veel smurfen. Deze werden dan in brand gestoken en er werd zelfs vuurwerk in gegooid. Eerst een kort maar duidelijk filmpje :p


Daarna zijn we overgegaan tot het openen van de cadeautjes. Hier is kerst meer voor de kinderen en nieuwjaar voor de volwassenen. Wij moeten dus wachten tot nieuwjaar om cadeautjes open te doen. Ik heb een hangmat, een knuffel en douchegel met een doucheborstel gekregen. Terwijl ik eigenlijk zelfs geen cadeautjes verwacht had. Ik was dus heel erg content. Daarna gaan slapen, wat toch nog af en toe verstoord werd met geknal.
Vandaag de eerste, is alles gesloten, En het is SNIK HEET, ik heb zelfs niet de energie om mijn arm op te heffen. Gelukkig is het nu net beginnen regenen wat het toch een beetej afkoelt.
Werkwijs is er nog geen nieuws maar ik hou jullie op de hoogte.
Tot de volgende
xxx


2 opmerkingen:

  1. 't Is wel een heel kort filmke .. of doe ik iets mis?
    Ziet er verder wel supertof uit! 'k Wil nog meer foto's zien! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee, de langere filmpjes willen niet laden. sorry.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen