maandag 14 mei 2012

Babbelcafe

hallo iedereen.

twee kort op elkaar maar eentje over peru en nu eentje over ecuador.

Dus met het dispensarium zijn we ondertussen gestopt. Het is nog steeds open, maar ben toch blij dat ik niet meer in die negatieve sfeer moet zitten. De dokters kijken ons nog steeds niet aan terwijl we ondertussen toch alweer bijna 2 maanden verder zijn. Maar bon, ondertussen zijn we bezig met volgens mij een leuker en interessanter project.

In een lokaaltje naast het dispensarium hebben we nu een babbelcafe. Daarvoor hebben de laatste twee weken gewerkt aan een tiental lessen. En vandaag was de eerste :D !!!!!!!!!!!!! En van mij dan nogwel :p

De les ging over gezonde voeding. Er waren wel maar 2 mensen :p. Woensdag gaan we dus proberen ons wat bekend te maken en te flyeren.

Andere onderwerpen die aan bod zullen komen zijn de menstruele cyclus, de zwangerschap, bevalling en postpartum, dengue, diarree, overgeven, voedselvergiftiging, borstvoeding, flesvoeding, overschakelen op vaste voeding, EHBO,... en ik ben waarschijnlijk wel nog een paar dingen vergeten.

dus ik hou jullie op de hoogte hoe het loopt. ik vond het in iedergeval al leuk. Ook al waren er maar twee mensen.

ohja we proberen ook of we de lessen ook kunnen geven in een andere wijk, waar de casita belga een schooltje heeft. De wijk 'Christo de consuelo' is nog armer dan 'jardines del salado'


oke tot ziens dan maar weer. :)

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten