woensdag 24 april 2013

En de ontspanning

hoi iedereen,

zoals beloofd volgt hier de ontspanning na al het werken :) en ik zit ondertussen alweer een paar uitstapjes achter.

montanita-salinas:

twee weekjes geleden besloten we om eens een weekendje naar de zee te gaan. De oorspronkelijke bestemming was montanita, maar toen we hoorden dat het wereldkampioenschap surf daar begon, besloten we naar salinas te gaan om de massa te vermijden. Salinas wordt wat meer beschouwd als het strand van de rijken. Voor mij lijkt het op een iets tropische versie van de Belgische kust, aangezien het ook volstaat met appartementsgebouwen. We zijn vrijdag avond al vertrokken om ons weekend wat langer te maken. Hotelletje gezocht, lekker gegeten en een wandelingetje gemaakt.
Omdat ik toch nog eens naar montanita wou hebben we zaterdag dan maar de bus vanuit salinas genomen naar montanita. Ik had zeer veel volk verwacht maar ik heb het er zelden zo rustig geweten. Zoals altijd gaan ontbijten op de plek waar ze heerlijke pannenkoeken met honing en vers fruit hebben, en superlekkere gewonnen witte broodjes met vers fruit. Yummie yummie :)
En dan natuurlijk lekker op het strand gelegen. En wonder boven wonder het is mij gelukt om eens niet te verbranden sie. HOEZEEEEEEEEY :) Ik heb mij wel meer dan een keer per uur ingesmeerd en slechts enkele keren een tiental minuten in de zon gaan liggen haha :) Voor we terug naar salinas vertrokken moest ik natuurlijk eerst nog een cocktailtje drinken hihihi :)
Bij het terugkeren naar huis bleek net de parade van de landen voor het WK gestart te zijn dus daar zijn we ook eventjes naar blijven kijken.
Zondag dan gewoon rustig op het strand van salinas gelegen. Nog wat genieten van zon, zee, strand en een kokosnoot :) bij het terugkeren naar huis hebben we jammer genoeg wel een uur moeten aanschuiven om een ticket voor de bus te kunnen bemachtigen maar we zijn er geraakt :)

yummie pannenkoeken :)


lang leve de parasol

kon natuurlijk niet ontbreken :p


jippie de parade begint


zwaai zwaai voor Ecuador :D


nog wat genieten in salinas

zeer sterke zee zoals altijd :)

Banos:

Vorig weekend zijn we dan naar banos getrokken. Omdat dat toch 7 uur rijden is heeft leo een vrije dag genomen. en zijn we vrijdag ochtend vertrokken. Na een niet zo geweldig vlotte busrit waren we zeer blij eindelijk aangekomen te zijn. Vlug een hostaletje gaan zoeken en gaan eten. Daarna wouden zijn we gaan informeren wat we allemaal konden doen. Baños is namelijk een dorpje waar je in de omgeving zeer veel extreme sporten en activiteiten kan doen. Raften, bungeejumping, paardrijden, en nog veel meer. Maar we wouden het zo goedkoop mogelijk houden. Na eventjes te wandelen passeerden we langst enkele bureautjes waar je soort auto/jeeps con huren. Leandro was direct zeer enthousiast dus zijn we daar een uurtje mee gaan rijden. Ik heb ook eventjes gereden hihihi, zeer plezant. En daar in de bergen dan ook zeer mooi. De busrit had ons nogal uitgeput dus daarna zijn we eigenlijk zeer vroeg gaan slapen.
Zaterdag zijn we dan fietsen gaan huren en de ganse dag gaan fietsen. Echt zeer leuk en mooi zo in de bergen. We hebben wel een route gekozen die bijna de ganse tijd naar beneden was hahaha.
Eerst zijn we een stukje naar boven getrokken waar zich een zoo bevond. Zeer mooi, zo tussen de bergen. Op een bepaald moment waande ik mij bijna op de chineese muur hihi :) dan terug helemaal naar beneden gereden langst de routa de cascadas (watervallen). Enkele zeer mooie en indrukwekkende watervallen gezien. We hadden onze picknick mee en hebben dan ook bij een watervalletje lekker zitten eten :)
Eenmaal bij de laatste waterval zijn we eventjes afgestapt en hebben we de wandeling naar beneden gewaaid om dichter bij de waterval te zijn. Zeer mooi, maar heb er wel enkele lelijke beten van iets aan overgehouden. Daarna moesten we iets terug om daar de fietsen in een camionette te laden en wij erbij en terug richting baños haha. Gelukkig want die hele weg terug naar boven had ons zeker nog de ganse nacht gekost :p
Zondag zelf dan nog wat rondgelopen en de bus terug genomen. Maar niet voor enkele van de plaatselijke zoetigheden te kopen en proeven. Ik heb bijvoorbeeld de hele busrit op verse suikerriet zitten zuigen hihi  lekkeeeeeeeer

ons wagentje :)


prachtig landschap zoals altijd

ik mag ook eens :D




zeer geconcentreerd op de baan

ik ben er helemaal klaar voor :)


eerste stop: de zoo

arme condor in een kooitje






naar goede gewoonte ook een beetje onnozel doen :p


buiten de zoo

eerste waterval

picknick



afdaling naar de waterval


maar het was de moeite waard :)
 

bij het naar boven gaan toch enkele stops ingelast

 voila sie dat waren alweer enkele avonturen van de afgelopen weken

besos y abrazos :) en er volgt snel weer meer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten