maandag 1 april 2013

viva la vida 1

hoi iedereen

al weer een tijdje geleden, maar ik heb het druk gehad :) de tijd gaat dan ook zeer snel. Vandaag alweer de 1ste april seg. Hier dus eindelijk het verslagje van de afgelopen maand. Ik heb het verdeeld in enkele hoofdstukken :)

Sinds de ontdekking van de sonrisa naranja zijn we dus lessen aan het geven in een andere wijk. en ik moet zeggen dat het zeer goed loopt. De babymassage blijft zeer populair. We hebben de les ook aangepast om wat in te gaan op de ontwikkeling van het kind en hoe je bepaalde dingen kan stimuleren. Vooral dit hebben vele mama's nodig. Daarnaast worden ook de lessen gezonde voeding, ziektes, higiƫne in de wachtzaal veel gegeven. En dan vorige week eindelijk ook de zwangerschapsles nog eens kunnen geven. In het dispensarium kan je namelijk ook bevallen, alleen loopt dit nog niet zo goed. Maar vorige week hebben we dus de les gegeven aan een zwangere die waarschijnlijk daar zal bevallen. Ze heeft ons zelfs gevraagd om er bij te zijn. Dat zou echt zeer tof zijn :D Nog eens echt vroedvrouw zijn :) Hiermee zijn we ook op het idee gekomen een dag voor de zwangere te organiseren. Deze staat dus nog op het programma voor de 11de april. Ik kijk er al naar uit :)

Daarnaast organiseert la sonrisa om de 2, 3 maanden ook een opendeurdag gevolgd door twee dagen gratis consultaties. Dit gaat nu donderdag tot zaterdag door. De opendeurdag bestaat uit alle dokters die lessen geven, enkel diegene die de lessen gevolgd hebben kunnen een gratis consultatie krijgen voor de dagen erop. De dokters bekijken dus zelf wie het echt nodig heeft. Lijkt mij een zeer goed idee om echt iedereen in de wijk te kunnen bereiken. Wij zullen dus ook onze lessen geven en reclame maken voor de zwangerschapsdag. veel te organiseren dus :) maar steeds op het gemakje haha :)

lesje aan het geven :)
de nieuwe wijk 'el fortin'
de wijk
Op 15 april zijn Martine en erick getrouwd. Daar ben ik dus uiteraard ook naartoe gegaan. Leuk om eens een trouw hier mee te maken. Het was een leuk dagje. Om 14h was de trouw maar zoals altijd hier begon het met wat vertraging. Er waren wel weer enkele grappige momenten. Namelijk toen het meneertje die de trouw deed, helemaal op het einde vroeg of martine wel Spaans verstond haha :D
Het merkwaardigste vond ik toen hij de identiteitskaart van erick perforeerde. Hier moet er namelijk opstaan of je getrouwd bent en met wie. Vooral het officieel ervan was wel grappig. De Belgische delegatie was zeer goed vertegenwoordigd niet alleen ik maar ook de studenten en enkele bekenden van de casita belga waren aanwezig. Na de ceremonie hadden ik en de studenten nog een verrassing voorbereid. We waren namelijk rozenblaadjes gaan kopen en die hebben we op het einde dus vrolijk in de lucht gegooid :D rijst leek mij nogal ongepast hier :p

Daarna terug naar huis gegaan voor een kleine pauze. Om 's avonds dan naar het feestje te gaan. Heel anders dan in belgiĆ«. Er werd eerst getoast. Iedereen kreeg de kans om iets te zeggen, en toen vroegen ze dat natuurlijk aan mij. Waarop ik dus natuurlijk knalrood werd  haha :D
Daarna was het danstijd WIHAAAA :D tegen middernacht was er dan eten, waarna er nog wat werd gedanst. Ik was toen al zeer moe maar toch blijven doordansen :p Hier is het de gewoonte dat iedereen een stukje taart in een doosje mee naar huis krijgt, dus toen de eerste mensen vertrokken werd de taart aangesneden (was een lekker ontbijt trouwens de volgende dag :)). Hier geven ze ook een herinnering mee in de vorm van een beeldje. Beetje kitscherig misschien maar wel een leuk aandenken :) na een lange dag dan eindelijk in het bedje gekropen :)

jammer genoeg was de avond wat te veel voor mij en heb ik de week erop ziek in bed gelegen met koorts en barstende hoofdpijn. Mijn doosje dafalgans is dan ook goed opgeschoten :p maar ik ben al weer helemaal beter hoor. Ik denk dat het kwam door de vermoeidheid van die avond en van het weer. De afgelopen maand heeft het namelijk nogal serieus geregend. De hoofdstraat hier staat dan zeer snel helemaal onder water. Dus helemaal natgeregend ergens binnengaan waar de airco veel te hoog staat om dan weer buiten te komen waar het zweet van je lijf loopt door de vochtigheid kan nooit gezond zijn. Maar bon. Nog enkele foto's en dan sluit ik hier af. Het vervolg komt er snel aan want nog veel te vertellen :)

de trouw :)

met de yummie tafel :)

de 'recuerdos'

pizza gaan eten met de familie van leandro




het regent een beetsen :p


paraplu haalt niet zo veel uit :p
 besos y abrazos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten